نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

نماینده کشتی مشهد در لیگ برتر| صرفا جهت شرکت!

  • کد خبر: ۷۸۷۶۳
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
نماینده کشتی مشهد در لیگ برتر| صرفا جهت شرکت!
تیم آکادمی نادری‌خادم برای حضور به‌عنوان نماینده مشهد در لیگ برتر کشتی امسال، اعلام‌آمادگی کرده است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ برتر کشتی با‌وجود تمام محدودیت‌ها و شرایط ویژه کرونایی که کشور را فرا گرفته، قرار است طبق برنامه قبلی از ۲۱ مهر آغاز شود و فرصت یک‌ونیم ماهه تا شروع این رقابت‌ها، زمان مناسبی است تا تیم‌های متقاضی برای شرکت در این پیکار‌ها از همین حالا خودشان را آماده کنند.

 

در‌این‌بین از مشهد خبر می‌رسد که یاران مسلم نادر‌ی‌خادم، ملی‌پوش اسبق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان، عزمشان را جزم کرده‌اند تا در لیگ برتر کشتی آزاد امسال تیم‌داری کنند؛ اتفاقی که بناست بار دیگر مشهد را در کانون توجه کارشناسان و علاقه‌مندان به کشتی در دایره طلایی قرار دهد. خراسان‌رضوی که دیرگاهی است از قله کشتی کشور پایین آمده و به نظاره قدرت‌نمایی استان‌هایی، چون مازندران، تهران، خوزستان و حتی اردبیل نشسته است، در چند سال اخیر تلاش‌های نافرجامی برای بازگشت به شکوه گذشته داشته است. از بستن چند‌میلیارد‌تومانی «#تا_ثبت_جهانی_توس» با آن ستاره‌های بی‌شمارش بگیرید تا همین فرش ایرانی که سال گذشته یک نیم‌فصل میهمان لیگ برتر بود؛ آن‌هم با شماری نوجوان و جوان مشهدی که نتایجی بهتر از ۱۰‌بر ۰ در کارزار سخت لیگ برتر عایدشان نشد.

۳ گام ناکام کشتی شهر

مشهد در ۳ سال اخیر داعیه بازگشت به لیگ برتر را داشته است؛ داعیه‌ای که سال اول با جذب ستاره‌هایی، چون حسن یزدانی شور‌و‌هیجان را به سالن‌های کشتی شهر آورد، اما از بد روزگار ناکام ماند و تیم مشهدی نه‌تن‌ها روی سکو نرفت که تمام آرزو‌های هوادارانش را هم نقش‌برآب کرد. ناکامی شاگردان مجید خدایی، سرمربی وقت آن تیم، به‌شکلی بود که هزینه‌های چند‌میلیاردی اسپانسر تیم که همانا مدیریت شهری مشهد بود، دود هوا شد. سال دوم هیئت کشتی خیال تیم‌داری و حضور در لیگ برتر را نداشت.

 

شاید به‌همین‌خاطر بود که حمایت مدیریت شهری هم از نماینده خراسان در لیگ برتر برداشته شد و تیم فرش ایران با اسپانسری این مجموعه و مربیگری کادر مسلم نادری‌خادم و دوستان در لیگ شرکت کرد؛ تیمی با یکی‌دوجین نوجوان و جوان آکادمی نادری‌خادم و البته چند جوان از سایر باشگاه‌های کشتی مشهد! بدون حتی یک ستاره. نتیجه این جوان‌گرایی و حضور دقیقه‌نودی، نتایج بد از بدتر بود؛ تا‌جایی‌که خراسان در هر دور مسابقات، دست‌کم سه‌چهار ضربه‌فنی‌شده داشت! با‌این‌همه حالا بار دیگر قرار است در گام سوم این پروژه بی‌پایان که پروژه بازگشت شکوه به کشتی استان است، تیم آکادمی مسلم نادری‌خادم در لیگ برتر شرکت کند؛ حضوری که البته منوط به موافقت هیئت کشتی و اعلام آن به فدراسیون است.

نادری‌خادم: با ۱۵۰‌میلیون تومان به لیگ برتر می‌رویم!

مسلم نادری‌خادم که خود از کشتی‌گیران اسبق فرنگی بوده، حالا یکی‌دو‌سالی است که تیمی از آزادکاران نوجوان و جوان مشهدی را روانه لیگ برتر می‌کند؛ اتفاقی که سال گذشته با اسپانسری فرش ایران رقم خورد و در میانه راه و در اتفاقی نادر، اسپانسر به‌خاطر نتایج بد، تیم را از مشهد به مازندران برد و از او پس گرفت! حالا نادری‌خادم امسال می‌خواهد با هزینه‌های آکادمی خودش و کمک چند رفیق، تیمی لیگ‌برتری بدهد. او درباره بودجه‌ای که برای این حضور در نظر گرفته‌اند، به شهرآرا‌ورزشی می‌گوید: ۱۰۰ تا ۱۵۰‌میلیون برای مسابقات لیگ برتر در نظر گرفتیم. ۵۰‌میلیون ورودی مسابقات است و الباقی هم مخارج تیمی است؛ چرا که عمده بچه‌های ما نوجوانان و جوانان آکادمی خودمان هستند و پول زیادی برای دستمزد نمی‌خواهند.

 

وی با اشاره به اتفاق‌های فصل گذشته، می‌افزاید: به‌هر‌حال این نوجوانان و جوانان باید یک جایی میدان ببینند و ما این فرصت را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم و انتظار نتیجه‌گرفتن نداریم. وی خاطرنشان می‌کند: ما فصل قبل در ۵۷ کیلوگرم یک کشتی‌گیر مشهدی به‌نام احمد جوان داشتیم که همین حالا در اردوی تیم ملی بزرگ‌سالان تنها‌نماینده خراسان است. وی با اذعان این مطلب که نامه‌نگاری‌های لازم را با هیئت کشتی استان داشتند و منتظر پاسخ هستند، می‌گوید: ما به هیئت نامه زدیم و اعلام کردیم می‌خواهیم در لیگ برتر تیم‌داری کنیم. قرار است هیئت هم تا شنبه یا یکشنبه این مسئله را به فدراسیون اعلام کند. طبق قانون هر تیمی که پول داشته باشد و بخواهد در لیگ برتر تیم‌داری کند، هیئت موظف است آن تیم را برای شرکت در لیگ معرفی کند.

ریاضی: مسئولیت تیم نادری‌خادم با خود اوست

رئیس هیئت کشتی خراسان‌رضوی درباره درخواست آکادمی مسلم نادری‌خادم برای شرکت در لیگ برتر کشتی آزاد از مشهد، می‌گوید: ایشان داوطلب هستند که این کار را بکنند و ما هم هر اسپانسری بیاید، به فدراسیون معرفی می‌کنیم؛ اما مسئله اینجاست که باید مسئولیت عملکرد آن‌ها را خودشان بپذیرند. مسعود ریاضی با اشاره به مشکلاتی که سال قبل تیم فرش ایران برای هیئت کشتی استان به وجود آورد، اظهار می‌کند: سال قبل به‌خاطر یک اتفاق که در تیم مشهد افتاد و ما هیچ نقشی نداشتیم، فدراسیون ۱۰۰‌امتیاز از هیئت کم کرد تا در عملکرد استانی سقوط چشمگیری داشته باشیم. این انصاف نیست. ما اعتراض کردیم، اما اعتراضمان به جایی نرسید.

 

وی خاطرنشان می‌کند: شنبه با فدراسیون مکاتبه می‌کنم و این را هم می‌گوییم که هیئت استان مسئولیتی را در قبال این تیم به عهده نمی‌گیرد. وی با تأکید بر این مسئله که رتبه خراسان در رده‌بندی سال‌۹۹ فدراسیون بسیار پایین آمده است، می‌‎افزاید: وقتی به‌جز ۲ استان مازندران و تهران، میانگین امتیاز سایر استان‌ها حدود ۳۰۰ است و به‌یک‌باره ۱۰۰‌امتیاز از شما کم می‌کنند، معلوم است سقوط وحشتناکی داریم. در‌حالی‌که ما هیچ نقشی در اتفاقی که برای یکی از ورزشکاران تیم مشهد سال قبل افتاد، نداشتیم.


با این همه، باید دید گام سوم حضور تیم کشتی از مشهد در لیگ برتر در ۳ سال اخیر به کجا خواهد انجامید و آیا سرانجام مشهد رنگ خوشبختی را در این پیکار‌ها می‌بیند یا خیر. بسیاری از کارشناسان و اهالی کشتی خراسان مدعی‌اند این شکل حضور، باعث از‌بین‌رفتن آبروی کشتی استان می‌شود و برخی دیگر مدعی‌اند میدان‌دیدن نوجوانان و جوانان خراسانی در شرایط کرونایی که فرصت کشتی‌گرفتن ندارند، اتفاق مبارکی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->